Blog

Ga incognito: vermom je als klant

Een overstap naar een andere werkgever is voor een leidinggevende in het klantenservicelandschap nog best een uitdaging. Wat tref je aan na een overstap? Is de cultuur wel echt zo klantgericht als die vermeld staat in de vacaturetekst? Hoe servicegericht zijn die medewerkers nou eigenlijk als je niet op de afdeling bent? Is er na … Doorgaan met het lezen van Ga incognito: vermom je als klant

Professioneel aanmoedigen: een accountability partner

Photo by David Marcu on Unsplash

Geïnspireerd door het boek GRIP van Blendle 'binnenbaas' Rick Pastoor ben ik samen met een vriend een paar weken geleden begonnen met een wekelijkse telefoongesprek om samen de week door te nemen. We bespreken in dit gesprek onder andere de voortgang van gestelde doelen en delen kennis en inspiratie. Rick noemt dit in zijn boek … Doorgaan met het lezen van Professioneel aanmoedigen: een accountability partner

Digitaal minimaliseren geeft rust

Foto van @jens_johnsson (Unsplash)

In mijn afgelopen blogs heb ik jullie deelgenoot gemaakt van mijn strijd tegen de smartphoneverslaving. Sinds mijn vorige blog van oktober vorig jaar worstel ik nog steeds met de relatie met mijn smartphone, social media en andere 'digitale ruis'. Natuurlijk wist ik dat ik niet de enige ben met deze worsteling, maar sinds kort weet … Doorgaan met het lezen van Digitaal minimaliseren geeft rust

Een goede klantbeleving begint bij de medewerkers

Blije klanten krijg je als organisatie niet zomaar. Een besluit in de boardroom om van jouw klant de hoogste prioriteit te maken in plaats van sturen op winst, zorgt (nog) niet voor een goede klantbeleving. Immers, als de klant al niet centraal stond wat is dan überhaupt je bestaansrecht? Klantgerichtheid kan een trucje zijn dat … Doorgaan met het lezen van Een goede klantbeleving begint bij de medewerkers

Nieuwsgierigheid is de nummer 1 vaardigheid

Einstein zei het ooit treffend: 'Het is belangrijk om nooit te stoppen met vragen te stellen. Nieuwsgierigheid heeft zijn eigen recht om te bestaan'. Deze quote brengt voor mij twee zaken samen waaraan een goede webcare medewerker zou moeten voldoen: nieuwsgierig zijn en de juiste vragen kunnen stellen. Nieuwsgierigheid en het stellen van de juiste … Doorgaan met het lezen van Nieuwsgierigheid is de nummer 1 vaardigheid